Isnin, 26 Oktober 2009

taNam PoKok BUah ~ tanah aku & Fali

Masa raya ke3 hari tu kat kampung aku, kelantan. Ayah kata pergila beli anak pokok buah.. senang nak makan bila musim buah nanti. aku tahu ayah cadangkan bergitu kerana tak tahu bila anak-anak dia nk bina rumah kat kampung, lagi satu kalu bina pun.. entah duduk entah tidak. Especlily aku n k.bah. bukan apa.. aku 2 orng nie ler yang kawin dengan orang bukan 1 negeri. Bukan tanam banyak pun..sikit2 je.

Sampai kat lot tanah tu .. aku terkejut rupanya ayah dah tanam serai n boleh dijual pun. macam dah nak tua pun ada pokok serai tu. terima kasih ayah..kerana bagi tanah n tolong usahakan. Operasi tanam anak pokok nie tanah aku, kBah n fali je. Yang lain belum lagi..masing2 ada agenda sendiri especially kakak2 n pie. Kita layan gambar2...zuzzzz



sampai terpejam2 fali...


sibuk menanam ...???


termenung masa depan pokok gak ker??


bila nk makan hasil tanam pokok nie..


Aiman datang check..


dah siap tanam kat tanah aku n fali ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan